Pradžia |  Apie fondą  |  Organizacijos  |  S/Y "Laisvė"  |  STS "Brabander"  |  Knygos  |  Straipsniai  |  Nuorodos  |  Rėmėjai 
  Biografijos paslaptys
 

Burlaivį statė patikimos rankos

Olandijoje nuo praėjusio amžiaus vidurio iki šiol pastatyta netoli 380 didžiųjų, ne trumpesnių negu 30 m (yra ir siekiančių 80 m, net daugiau) motorinių ir burinių pramognių jachtų. Šioje statistikoje tarp keliasdešimties įvairaus produktyvumo statytojų paminetas Dricon, Drimmelen,  per dešimtmečius tepastatęs tik vieną tokį laivą (matyt, tą mūsiškį “Brabanderį”). Galima spėlioti įvairiai: gal firma buvo formaliai įkurta tik tam vienam projektui  įgyvendinti,  gal, trumpai gyvavus, susiliejo su kita?  Tas nesvarbu. Svarbu, kad olandų specialistai tokių laivų (ypač metalinių) statybos technikos srityje yra pasaulio lyderiai.

Drimelene pastatytas  ir įrengtas tik laivo stuobas, kuris, kaip rašoma, nuleistas į vandenį 1977 m. balandžio 14 d., o  1978 m. rugpjūtyje nuplukdytas į į Pietų Angliją, kur jau tikrai garsioje Kauso (Cowes)  firmoje Spencer Rigging Ltd gavo “sparnus” ir 1979 m. sausio mėnesį grįžo iš Anglijos jau tikru burlaiviu su visais stiebais, sparais, virvėm ir burėm.

Jūrinę šlovę teks užsitarnauti     

Neturime žinių, kas buvo laivo projekto autorius – konstruktorius; o gal laivas yra kažkokio kito laivo analogas? Taip pat nežinoma, kas buvo ankstesni laivo savininkai,  kam jis buvo naudojamas ir kur plaukiojo. Paminėta, kad buvo nuplaukęs iki Maroko – tokiam laivui tai nėra daug. Ir  populiariausiose “Tall Ships’ Races” burlaivių regatose nėra dalyvavęs (šių regatų duomenų bazėse yra mūsų jachtos “Lietuva”, “Laisvė”, seniai jau pavadinimą pakeitęs “Žilvinas”, bet “Brabanderio” nėra).

Taigi nepasakysi, kad šį laivą gaubia didelės jūrinės šlovės aureolė. Šlovę jis turės pelnyti tarnaudamas Lietuvai.







Drimelenas - lyg ir "Brabanderio" tėviškė





Kausas (Cowes)Pietų Anglijoje












grįžti